Time goes fast when you're having a great time! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Maud B - WaarBenJij.nu Time goes fast when you're having a great time! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Maud B - WaarBenJij.nu

Time goes fast when you're having a great time!

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

19 November 2014 | Turkije, Istanbul

Istanbul: de stad vol smog, het koude weer en de lange reistijden.

Bijna drie maanden alweer...


Met papa, Mama en Wouter was het helemaal super natuurlijk! Ik heb ze veel van de stad laten zien en we hebben op de lekkerste plekjes gegeten. Als hoogtepunt van hun komst, kwam daar ineens een echte Sara het terras oplopen. Dit was Anne-Marie (samen met Lynn) die mama kwamen verassen voor haar 50ste verjaardag!!

Mooie maar vooral grote winkelcentra bouwen zijn ze hier ook erg goed in. Elk winkelcentrum heeft minimaal een hele etage vol met foodcorners, honderden winkels en er is er zelfs een met een hele achtbaan.

Om even terug te komen op het doel van mijn trip,twee weken geleden begonnen de midterm examens. Leraren die praten, boeken/telefoons op tafel en korter dan gepland maar ik heb ze zeker goed gemaakt. Tot nu toe namelijk al 100, 100%, 90% en 67% terug gekregen, wat een droom!!

Na twee weken non-stop leren is “mijn vakantie” weer begonnen. Twee ochtenden naar school en dan op donderdag nog even iets inleveren. (Beter kun je het echt niet hebben!!) Het bevalt me nog steeds erg goed en krijg ook steeds meer contact met mijn Turkse klasgenoten die allemaal erg nieuwsgierig zijn naar Nederland.

Inmiddels is er ook in heel het huis verschillend bezoek uit Nederland. Zo hebben we er afgelopen weekend ook echt een Nederlands party weekend van gemaakt en zijn we met zijn alle naar Taksim gegaan. Zingend, in de polonaise over de Istiklal waarin helaas Britt haar telefoon is gestolen… Om dit verlies wat minder erg te maken zijn we de volgende dag gewoon weer verder gaan feesten na ons bijna hilarische bezoekje aan het politie bureau. Geen woord Engels, op date gevraagd worden en een telefoon oplader lenen het kan hier gewoon allemaal.

De winter is ingeslagen in Istanbul, het regent hier veel en als het wat kouder is, is het dan ook meteen extreem koud. Dit zie je ook aan het uitzicht op de burg tussen Azië en Europa het is mistig (door de smog) waardoor bijna heel het uitzicht weg is. Je merkt hier ook dat de stad er echt somberder door wordt en dat ander half uur steeds langer gaat duren. (nu al helemaal nu mijn telefoon ook nog eens geblokkeerd is…#thanks)

We zijn ook weer begonnen met het regelen van onze Residence Permit. Waarvoor we onder anderen een student certificate en een health insurance aan hebben moeten vragen. Maar trek voor alles wat je hier moet regelen maar gerust een halve dag uit want dat kost het namelijk altijd. Het is maar goed dat alles went en ik het hier nog steeds erg goed naar mijn zin heb!!

Ik ga hier voorlopig nog even door met volop genieten want ik merk echt dat de tijd hier extreem snel gaat. Met een leuke sinterklaas avond, kerst en oud en nieuw nog ver in het vooruitzicht ben ik toch nog maar twee maanden hier waarvan elke dag voorbij vliegt.


Veel liefs en tot snel!! xxxx

  • 24 November 2014 - 22:26

    Toine En Jolanda :

    Mooi geschreven, nog veel succes xxx dikke knuffel

  • 25 November 2014 - 10:48

    Corry Coolen:

    Nou Maud wat gezellig weer jou te horenja de tijd gaat echt snel voor jou dat begrijp ik goed je hebt al zo veel mee gemaakt in korte tijd.Maar super dat je er zo van geniet.Nou hier gaan we ook richting kerst en het fijnste is dat Roger en Keren met de kindjes komen..Heerlijk...dat word genieten.nou weer veel grt.ss van ons en tot vlg keer.dikke x...Tante Corry...

  • 25 November 2014 - 21:08

    Oma Van Den Bersselaar:

    Maud wat heb je toch een mooi verslag gemaakt je hebt het er goe naar je zin. Al veel gezien en vrienden vergaard in een kort tijdsbestek wat gaat de tij snel het iszo maart ik hoop dat je de feestdagen goed doorkomt. Ik denk niet dat ik nog die kant op kom daarvooris mijn ademhaling momenteel te slecht. Maar wie weet. Kun je al een beetje met de Turken overweg pas wel goed op je zelf heIk meisje echt vooral onze etentjes en gezellig geklets
    We houden het te goed hè . Heel veel liefs van oma tot spoedig horens

  • 07 December 2014 - 21:21

    Jos Van Den Bersselaar:

    Dag Maud,we hoeven nauwelijks te vragen hoe het met je gaat want dat heb je zelf al uitvoerig omschreven in je verslag,enwat we daar in lezen is alleen maar gunstig,maar je moet wel terug komen naar Udenhoud want zo een leuke meid kunnen we niet missen maar dat weet jij zelf ook wel.Wat jouw studie betreft gaat ook voorspoedig zo te lezen.als je nog niet zelfstandig was wat ik betwijfel dan ben je het zeker nu wel geworden,jouw vader en moeder kijken er naar uit om je weer in hun nest te begroeten,want hier is het ook goed hoor,ook je oma is de dagen aan het aftellen .Hopen op een spoedig weerzien hier in Udenhout samen met je vriendinnen want jongens hebben we hier ook genoeg.Groet van Corry en Jos .

  • 11 December 2014 - 21:34

    Marc En Anne-Marie:

    Lekker genieten daar Maudje. Voor je het weet zit je weer in het kleine kikkerlandje.
    Ik heb zelf gezien hoe het daar is in Istanbul en ik snap heel goed dat je de tijd van je leven hebt.
    En, niet geheel onbelangrijk, fijn dat het zo goed gaat met je studie! Ga zo door!
    We hadden je wel gemist met Sinterklaas.
    Veel liefs Marc en Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Volg mijn trip naar Istanbul op mijn reisblog.

Actief sinds 05 Feb. 2024
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 3114

Voorgaande reizen:

05 Februari 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

07 September 2014 - 31 Januari 2015

Istanbul

Landen bezocht: